Untitled Page
Forum > Poduzetništvo > Jezik biznisa > 20-70-10, za managere koji rukovode grupom ljudi
22.11.2009. 22:56
jadran1974
korisnik od: 17.01.2008.
lokacija:
broj poruka: 137
Ljeta Gospodnjega 2004, zaposlim se ja honorarno u jednoj marketinškoj tvrtki (distribucija promotivnih materijala). Pođem od nule, dostavljati letke po Splitu. Malo po malo sam napredovao i uskoro dođoh do pozicije nekog voditelja za regiju Dalmaciju ( pozdrav svima koji su nekad surađivali sa mnom). Kako su me unapređivali, tako su rasle i obveze u tvrtki. Počeli su se javljat neki problemi (situacije) koje je trebalo rješavati. Tako ja pođem proučavati literaturu o rukovođenju (ili da kažem menadžmentu). Lijepih sam se knjiga načitao, od naših autora pa do slavnih „igrača“ poput Welcha,Druckera itd. Bilo je tu odličnih savjeta koje sam primjenjivao u praksi svakodnevno i pomogli su. Ljudi , doista su pomogli.
No najzanimljivije mi je bilo pravilo koje je Jack Welch koristio u GE, a to je pravilo 20-70-10. Mislim da ga je on uveo u sve divizije General Electrica i da je to postalo dio „krvotoka“ GE-a. Učinilo mi se zanimljivim i pokušao sam prilagoditi sustavu u kojem sam radio i uspijevalo je.
Filozofija je slijedeća. U tvrtki imate zaposlen određen broj djelatnika. Naravo nisu svi isti—100 ljudi 100 ćudi, stara je poslovica. E pa tih 100 ćudi je vama dio svakodnevnice. Ima tu dobrih ćudi, ali i loših. Ove loše vam mogu „isisati“ svu životnu energiju u samo jednom danu. U početku sam radio jednu grešku, strašnu grešku: pokušao sam „odobrovoljit“ neradnike u tvrtki, ljude koji su bili loši. Vrlo često sam zanemarivao dobre radnike a neku pozornost pridavao lošima. Kad sam pričao s drugim ljudima koji su rukovodili, potvrdili su mi da su i oni radili takve stvari-valjda je to takva psihologija. Te „jebivjetre“ pokušajte usmjeriti na pravi put, a ako ne ide-noga. Riješite ih se, bez grižnje savjesti.
Welch je imao taj sustav 20-70-10. To znači da je u tvrtki imao 20% ljudi koji su nosili posao, koji su bili fenomenalni radnici. Bilo je i 70% onih „srednjih“ koji su bili ok. Na kraju 10% onih koji su bili katastrofa.
Prvih 20% Jack zove „zvijezdama“. Moramo ih pronaći u tvrtki. Oni nose većinu posla, kvalitetnog posla. U njih se možete pouzdati, dati im zadatak i otići na gablec bez straha da ga neće izvršiti. Konkretno u mom sustavu je bilo par djelatnika u koje sam se mogao pouzdati 100%, naročito kad je klijent kontrolirao je li kvalitetno izvršena dostava promo-materijala. Naravo tu ekipu treba i adekvatno nagraditi za sve to što obavljaju. Samo pripazite da se „zvijezde“ ne umisle i pođu radit neke stvari koje su protiv sustava vrijednosti tvrtke. Ne dozvolite da postanu bahati, a ukoliko postanu bahati- jednostavno ih zamijenite u roku od 24 sata.
Slijedeća ekipa je onih 70% , nazovimo ih prosječnih djelatnika-koji su ipak „srce i duša“ sustava. Nemojte ih uzimati „zdravo za gotovo“. Oni ipak obave veliki dio posla. Nisu „briljantni“ ali su marljivi i vrlo blizu da postanu „zvijezde“. Jack je i tu sredinu izdiferencirao na 3 grupe, opet po šablonu 20-70-10. Prvih 20% je na putu da se pridruži „zvijezdama“ pa ima treba dati malo pozornisti. Naravno zadnjih 10% je na putu ka začelju ljestvice. Morate prepoznati te „ kvalitetne igrače“ i usmjeriti ih ka vrhu.
Na kraju dođe „regimenta“ od 10%, najlošijih. To ponekad i nisu tako loši ljudi ,samo se nisu uspjeli uklopiti u cijeli sustav. Ponekad neki od njih kad promijenu sredinu postanu izuzetni radnici.
S ovom ekipom pokušajte raditi na poboljšanju, no ako vidite da nemaju želje jasno im pokažite da su izlazna vrata jedino rješenje.
Zahvalite im se i adios.
Zaposlite vrhunske ljude-i upravljajte njima na način da stvorite pobjednički tim.
Jadran Periša (jadranperisa@aol.com)
Offline
24.11.2009. 23:48
vitana
korisnik od: 21.01.2009.
lokacija:
broj poruka: 33
slažem se s tobom, iako mi se cini da ima ljudi koji su jednostavno nepopravljivi......bez obzira koji se pristup u ophođenju njima primjeni, ishod je uvijek isti....zapravo bi ih trebalo nekako odmah identificirati i pozdraviti se s njima....
mislim da je dosta stvar i mentaliteta, kod nas u dalmaciji, sv je 'tlaka', 'ala, ajmo to sutra', dok je npr. u zagrebu situacija 100% drugačija.

tvojoj zadnjoj rečenici bi samo dodala ...i vrhunski ih nagradite osmijeh
u nekim firmam se to podrazumijeva (takvih je šačica) dok je mahom stav ' ako neces ti, ima tko hoće'
Offline
25.11.2009. 11:06
jadran1974
korisnik od: 17.01.2008.
lokacija:
broj poruka: 137
U firmi u kojoj sam radio "nagrađen" sam tako što više ne radim (valjda nisam klimao glavom kome je trebalo klimati).

Naravno da treba nagrađivati, obasipati nagradama,bonusima itd. No kako sama kažeš, u dalmaciji je to SF...
Offline
14.04.2010. 11:51
Sergej
korisnik od: 14.04.2010.
lokacija:
broj poruka: 2
"Zaposlite vrhunske ljude-i upravljajte njima"

Bezze, a sto bi sa onim: Udruzi se sa ljudima, odradite posao zajedno i zaradite pare.

Svi bi htjeli upravljati sa nekim, implicitno na nečijoj grbači ubrati lovu. tipa: imam 1000 zaposlenih sa plaćom od 1000 prc. umjesto da im isplatim 1002 prc, ja uzmem sebi od svakog ona 2 prc i onda ja imam 2000 prc. Kerum filozofija... vidim da po Splitu ima toga... Jos da je imati rodjaka u banci da odobri povoljan kredit, jer onih 1000 mamlaza sto radi za duplo manje od mene sigurno nemaju rodjake na pravom mjestu.

Moj je koncept drugaciji. Radim u maloj grupi ravnopravnih ljudi. Ne sjedimo na grbači jedan drugom. Ako trebamo neki posao koji ne znamo, platimo onoga koji zna, ali ga ne zapošljavamo.

(živio komunizam i socijalističko samoupravljanje, dolje buržoazija i njene management sluge)
Offline
14.04.2010. 11:54
Sergej
korisnik od: 14.04.2010.
lokacija:
broj poruka: 2
al sam zakasnio sa ovom socijalistickom revolucijom i komentarom na post star par godina osmijeh
al neka, bolje se osjecam, sad kad sam reko
zeko
Offline
18.04.2010. 08:29
vitana
korisnik od: 21.01.2009.
lokacija:
broj poruka: 33
Sergej, mislim da sve ovisi čime se netko bavi. Ako ti imaš npr. arhitektonski studio s 3 arhitekta naravno da oni neće crnciti za tebe jer ste (vjerovatno) na istoj razini po stručnosti, iskustvu i slično, uložžiiste zajdeno u kupnju posl. prostora i software....i onda posao raste, treba vam tajnica/ asistent - logično je da ona ima nižu plaću od vas koji odrađujete ugovore, izlazite na teren i uložili ste u taj 'busimess'
Offline
18.04.2010. 14:56
gordan
korisnik od: 21.12.2006.
lokacija:
broj poruka: 1015
Sergej, ne radiš ti na tuđoj grbači. Ja znam puno pametnih ljudi koji rade u velikim firmama i za druge. Kad ih pitam pa kaj ne otovoriš nekaj svoje odgovori su svakakvi. U velikoj firmi samo radi svoj posao (za koji je stručan) dok se drugi ljudi brinu za prodaju, marketing, naplatu faktura isplatu plaća, pregovora s dobavljačima itd. itd. Ako otvori svoju firmu sve to pada na njegova leđa. Prema tome ako ja imam muda pokrenuti firmu i zajebavati se sa svime time i nekome osigurati posao, a on da dolazi raditi 8 sati i radi samo svoj posao onda o čemu mi pričamo.... kakvo iskorištavanje? oh ne
Offline

ANKETA

Podržavate li velike kazne za rad na crno? (rad u fušu)
Rezultati

KALKULATOR ZA OBRAČUN KAMATE NA KAMATU

Početni kapital (u kn)
Mjesečne uplate (u kn)
Godišnja kamata/prinos (%)
Broj godina investiranja